Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • Ministry Interior of Turkey
  • EN
    • English
    • Türkçe
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
Presidency of Migration Management
Presidency of Migration Management
  • PRESIDENCY
    • Presidency of Migration Management
    • Our Directors
    • Organisation
      • Central Organisation
      • Provincial Organisation
      • Organisation Chart
    • Institution
      • About Us
      • Mission
      • Vision
      • Institutional Identity
      • History
      • Privacy, Use and Copyright
    • Migration Board
    • Legislation
    • Projects
      • Migration Projects
      • Migration Process
  • FOREIGNERS
    • Regular Immigration
      • Residence Permit
      • Visa Information
      • Stateless Persons
    • Irregular Immigration
    • International Protection
      • Refugees
      • Conditional Refugees
      • Subsidiary Protection
      • Rights and Obligations
      • Documents
    • Temporary Protection
      • About Temporary Protection
      • General Principle of Temporary Protection
      • Temporary Protection in the Law
      • Temporary Protection in EU
      • Temporary Protection in Turkey
      • Mass Influxes
    • Voluntary, Safe, Dignified and Orderly Return
    • Combating Human Trafficking
    • Harmonization and Communication
    • Frequently Asked Question
  • NEWS
    • News
    • Announcements
    • Tenders
  • STATISTICS
    • Up-to-Date Statistics
      • Entrance and Exit
      • Residence Permits
      • Irregular Migration
      • International Protection
      • Temporary Protection
      • Victims Of Human Trafficking
  • CONTACT
    • Contact to Presidency
    • Central Organization
    • Contact to Provincial Organisation
    • Contact to Removal Centres
Search
  • PRESIDENCY
    • Presidency of Migration Management
    • Our Directors
    • Organisation
      • Central Organisation
      • Provincial Organisation
      • Organisation Chart
    • Institution
      • About Us
      • Mission
      • Vision
      • Institutional Identity
      • History
      • Privacy, Use and Copyright
    • Migration Board
    • Legislation
    • Projects
      • Migration Projects
      • Migration Process
        • The Budapest Process
        • The Prague Process
        • The Almaty Process
        • The Bali Process
        • The Hague Process
        • The Rabat Process
        • Global Forum on Migration
  • FOREIGNERS
    • Regular Immigration
      • Residence Permit
      • Visa Information
      • Stateless Persons
    • Irregular Immigration
    • International Protection
      • Refugees
      • Conditional Refugees
      • Subsidiary Protection
      • Rights and Obligations
      • Documents
    • Temporary Protection
      • About Temporary Protection
      • General Principle of Temporary Protection
      • Temporary Protection in the Law
      • Temporary Protection in EU
      • Temporary Protection in Turkey
      • Mass Influxes
    • Voluntary, Safe, Dignified and Orderly Return
    • Combating Human Trafficking
    • Harmonization and Communication
    • Frequently Asked Question
  • NEWS
    • News
    • Announcements
    • Tenders
  • STATISTICS
    • Up-to-Date Statistics
      • Entrance and Exit
      • Residence Permits
      • Irregular Migration
      • International Protection
      • Temporary Protection
      • Victims Of Human Trafficking
  • CONTACT
    • Contact to Presidency
    • Central Organization
    • Contact to Provincial Organisation
    • Contact to Removal Centres
FOREIGNERS
  • Regular Immigration
    • Residence Permit
    • Visa Information
    • Stateless Persons
  • Irregular Immigration
  • International Protection
    • Refugees
    • Conditional Refugees
    • Subsidiary Protection
    • Rights and Obligations
    • Documents
  • Temporary Protection
    • About Temporary Protection
    • General Principle of Temporary Protection
    • Temporary Protection in the Law
    • Temporary Protection in EU
    • Temporary Protection in Turkey
    • Mass Influxes
  • Voluntary, Safe, Dignified and Orderly Return
  • Combating Human Trafficking
  • Harmonization and Communication
  • Frequently Asked Question

Temporary Protection in European Union

Temporary protection mechanisms are established by States according to their subjective and specific situations.

While in Australia, temporary protection status is granted for persons who displaced because of natural disasters caused by climate changes and migrants; in United States temporary protection status is granted for foreign nationals who as a result of ongoing armed conflicts, temporary effects of environmental disasters and other uncommon and temporary situations in the country of their citizenship, are outside of  the country of their citizenship and unable to return because of that such situations would pose a serious threat to their personal safety. [1] Also Canada offers temporary protection to, differently from migrants, certain of foreign nationals who as a result of ongoing armed conflicts, temporary effects of environmental disasters and other uncommon and temporary situations in the country of their citizenship, are outside of the country of their citizenship and unable to return because of that such situations would pose a serious threat to their personal safety. The principle of non-refoulement is recognized and the duration of temporary protection may be extended in considering the conditions of country of origin.

In EU States temporary protection may come out in two different ways. During the process of application for asylum; the State provides temporary protection to the applicant and continue to his/her application procedures as well. The most effective example of temporary protection mechanisms could be shown as the practices that European states carried out in the beginning of 1990s to protect the persons fleeing from the conflicts in Former Yugoslavia. [2] [3]

Council Directive 2001/55/EC of 20 July 2001 on minimum standards for giving temporary protection in the event of a mass influx of displaced persons and on measures promoting a balance of efforts between Member States in receiving such persons and bearing the consequences constitute the legal basis of temporary protection in EU refugee law.

Temporary protection is defined as "a procedure of exceptional character to provide, in the event of a mass influx or imminent mass influx of displaced persons from third countries who are unable to return to their country of origin, immediate and temporary protection to such persons, in particular if there is also a risk that the asylum system will be unable to process this influx without adverse effects for its efficient operation, in the interests of the persons concerned and other persons requesting protection" (Article 2(a))

In Article 2 (d) of Council Directive 2001/55/EC; mass influx means “arrival in the Community of a large number of displaced persons, who come from a specific country or geographical area, whether their arrival in the Community was spontaneous or aided, for example through an evacuation programme.”

The duration of temporary protection shall be one year. Unless terminated by Council Decision, it may be extended automatically by six monthly periods for a maximum of one year.
 
Obligations of the Member States towards persons enjoying temporary protection are:
-          adopting the necessary measures to provide persons enjoying temporary protection with residence permits for the entire duration of the protection,
-          providing persons with every facility for obtaining the necessary visas, including transit visas.
-          providing a document, in a language likely to be understood by persons enjoying temporary protection, in which the provisions relating to temporary protection and which are relevant to them are clearly set out,
-          registering personal data on the person concerned (name, nationality, date and place of birth, marital status, family relationship),
-          authorizing, for a period not exceeding that of temporary protection, persons enjoying temporary protection to engage in employed or self-employed activities, subject to rules applicable to the profession, as well as in activities such as educational opportunities for adults, vocational training and practical workplace experience.
Council Directive sets out minimum standards and temporary arrangements for giving temporary protection in the event of a mass influx of displaced persons. United Nations High Commissioner for Refugees (UNCHR) commented to Council Directive that mass influx refers to a condition which the number of persons seeking asylum is so much that assessment procedures of individual claims risk overwhelming the system. [4]
 
SOURCES
 
[1]United States of America Immigration and Nationality Act, Section 244, Temporary Protected Status. Syria, El Salvador, Haiti, Honduras, Nicaragua, Somalia, Sudan, and South Sudan are the countries currently designated for TPS.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.5af9bb95919f35e66f614176543f6d1a/?vgnextoid=556d2d912d556310VgnVCM100000082ca60aRCRD&vgnextchannel=c94e6d26d17df110VgnVCM1000004718190aRCRD
 
[2]In the framework of the Conclusion of UN General Assembly, UNCHR extended its mandate beyond the refugee definition according to 1951 Convention; for example, by means of involving the persons forced to displace.
[3] Hathaway, James, The Law of Refugee Status, Canada: Butter Worths Publications, 1991, p. 12-13.
[4] Republic of Turkey, Ministry of Interior, UNCHR Turkey, Asylum and Migration Legislation, Başkent Printing House, Ankara, 2005, p.146
 

PRESIDENCY

  • Presidency of Migration Management
  • Our Directors
  • Organisation
    • Central Organisation
    • Provincial Organisation
    • Organisation Chart
  • Institution
    • About Us
    • Mission
    • Vision
    • Institutional Identity
    • History
    • Privacy, Use and Copyright
  • Migration Board
  • Legislation
  • Projects
    • Migration Projects
    • Migration Process
      • The Budapest Process
      • The Prague Process
      • The Almaty Process
      • The Bali Process
      • The Hague Process
      • The Rabat Process
      • Global Forum on Migration

FOREIGNERS

  • Regular Immigration
    • Residence Permit
    • Visa Information
    • Stateless Persons
  • Irregular Immigration
  • International Protection
    • Refugees
    • Conditional Refugees
    • Subsidiary Protection
    • Rights and Obligations
    • Documents
  • Temporary Protection
    • About Temporary Protection
    • General Principle of Temporary Protection
    • Temporary Protection in the Law
    • Temporary Protection in EU
    • Temporary Protection in Turkey
    • Mass Influxes
  • Voluntary, Safe, Dignified and Orderly Return
  • Combating Human Trafficking
  • Harmonization and Communication
  • Frequently Asked Question

NEWS

  • News
  • Announcements
  • Tenders

STATISTICS

  • Up-to-Date Statistics
    • Entrance and Exit
    • Residence Permits
    • Irregular Migration
    • International Protection
    • Temporary Protection
    • Victims Of Human Trafficking

CONTACT

  • Contact to Presidency
  • Central Organization
  • Contact to Provincial Organisation
  • Contact to Removal Centres
  • PRESIDENCY
    • Presidency of Migration Management
    • Our Directors
    • Organisation
      • Central Organisation
      • Provincial Organisation
      • Organisation Chart
    • Institution
      • About Us
      • Mission
      • Vision
      • Institutional Identity
      • History
      • Privacy, Use and Copyright
    • Migration Board
    • Legislation
    • Projects
      • Migration Projects
      • Migration Process
        • The Budapest Process
        • The Prague Process
        • The Almaty Process
        • The Bali Process
        • The Hague Process
        • The Rabat Process
        • Global Forum on Migration
  • FOREIGNERS
    • Regular Immigration
      • Residence Permit
      • Visa Information
      • Stateless Persons
    • Irregular Immigration
    • International Protection
      • Refugees
      • Conditional Refugees
      • Subsidiary Protection
      • Rights and Obligations
      • Documents
    • Temporary Protection
      • About Temporary Protection
      • General Principle of Temporary Protection
      • Temporary Protection in the Law
      • Temporary Protection in EU
      • Temporary Protection in Turkey
      • Mass Influxes
    • Voluntary, Safe, Dignified and Orderly Return
    • Combating Human Trafficking
    • Harmonization and Communication
    • Frequently Asked Question
  • NEWS
    • News
    • Announcements
    • Tenders
  • STATISTICS
    • Up-to-Date Statistics
      • Entrance and Exit
      • Residence Permits
      • Irregular Migration
      • International Protection
      • Temporary Protection
      • Victims Of Human Trafficking
  • CONTACT
    • Contact to Presidency
    • Central Organization
    • Contact to Provincial Organisation
    • Contact to Removal Centres

Follow Us

    

Presidency of Migration Management

Address: Çamlıca Mahallesi 122. Sokak No:4 Yenimahalle/ANKARA

 
 
© 2025  Presidency of Migration Management
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız