T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Prohibition of entry, which is applied to the foreigners who violate the right to legal stay in our country; violating their visa, visa exemption, residence permit, work permit, or work permit exemption, within the context of article 9 under the title “Entry ban to Turkey” on Foreigners and International Protection Law numbered 6458, dated 4/4/2013, is realized within the scope of the rules below.
1. Decision on entry ban to Turkey is not taken for the foreigners who leave the country pursuant to the terms below, even though they violate the right to legal stay.
a. The foreigners who violate the right to legal stay up to 3 months (does not include 3 months) and come to the border gates by themselves in order to leave Turkey before their situation is detected by the competent authorities and make the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
b. The foreigners who violate the right to legal stay up to 3 months (does not include 3 months) and come to the border gates in order to leave the country within the duration they are provided to leave Turkey upon which a deportation decision has been taken and make the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
2. Decision on entry ban to Turkey from 1 month to 5 years is taken for the foreigners who leave the country pursuant to the terms below, even though they violate the right to legal stay.
a. The foreigners who violate the right to legal stay more than 3 months (includes 3 months) and come to the border gates by themselves in order to leave Turkey before their situation is detected by the competent authorities and make the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
The durations of prohibition of entry according to the duration of violation of the foreigners in this context are as follows:
3. Decision on entry ban to Turkey from 3 month to 5 years is taken for the foreigners violating the right of legal stay who leave the country pursuant to the terms below or are deported.
a. The foreigners who do not make the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492 although they come to the border gates by themselves in order to leave Turkey before their situation is detected by the competent authorities
b. The foreigners who violate the right to legal stay up to 3 months (does not include 3 months) and are summoned to leave Turkey upon which a deportation decision has been taken, yet do not leave within the duration they are provided and/or do not make the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
c. The foreigners who violate the right to legal stay more than 3 months (includes 3 months) and are summoned to leave Turkey upon which a deportation decision has been taken without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
ç. The foreigners who do not leave the country within the duration they are provided although their residence permit applications are rejected or their residence permits are cancelled, without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
d. The foreigners who do not leave the country within the duration they are provided although their work permit applications are rejected or their work permits are cancelled, without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
e. The foreigners who do not apply for residence permit despite they have been allowed to enter our country with the condition that a residence permit application must be made within ten days although they have used all of the visa's or visa exemption's right of stay within the scope of the “90 days in 180 days” rule, without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
f. The foreigners who are subjected to alternative obligations by terminating the administrative detention decision, without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
g. The foreigners who are deported in company with personnel on duty, without considering whether they have made the payment for administrative fines due to Act of Fees numbered 492
The durations of prohibition of entry according to the duration of violation of the foreigners in this context are as follows:
4. Foreigners, who do not make the payment for administrative fines and other public receivables due to Act of Fees numbered 492 and other legislation provisions, shall not be allowed to enter our country even though the duration of prohibition of entry for them is over unless they make the payment for aforementioned fines and other public receivables within the context of articles 7 and 15 of the Law numbered 6458.
IMPORTANTLY ANNOUNCED