T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Number | PROJECT NAME | PROJECT TYPE AND FUNDING SOURCE | START DATE | DURATION | DETAILS |
1 | Establishment of Reception and Removal Centers | EU-IPA | 2012 | 22 months | Within the project, construction of 6 Reception and Accomodation Centers each with a capacity of 750 beds in Erzurum, Gaziantep, Van, Kayseri, İzmir, Kırklareli provinces for international protection applicants, in addition to a Removal Center for irregular migrants in Erzurum with a capacity of 750 beds will be involved. |
2 | Establishment of Reception and Removal Centers - Phase II (Supply) | EU-IPA | 2014 | 12 months | Within the project supply of reception and removal centers in Erzurum, Gaziantep, Van, Kayseri, İzmir and Kırklareli provinces will be involved. |
3 | Socio-economic Profiling of Asylum Seekers Residing in Satellite Cities in Turkey | EU-IPA | 2014 | 20 months | Quantitative analysis of social and economic profiles of international protection applicants in Turkish satellite cities, where the majority of applicants reside will be made. |
4 |
An analysis on Afghan nationals living in Turkey, who are international protection applicants, and those under international protection: Their reasons for arrival and stay in Turkey, their future plans and goals
|
NATIONAL BUDGET-MINISTRY OF DEVELOPMENT | 2014 | 15 months | The project aims to create a comprehensive and detailed profile of Afghan nationals living in Turkey (regular and irregular migrants as well as international protection applicants and status holders). An analysis of their reasons for coming to Turkey and staying in the country, their living conditions and future plans will be conducted. Different aspects of international cooperation solutions regarding the international protection granted to Afghan nationals will be reviewed. |
5 | Research on Profiles and Living Conditions of Foreigners Legally Residing in Turkey | NATIONAL BUDGET-MINISTRY OF DEVELOPMENT | 2014 | 18 months |
Functionality and structure of current processes regarding the legally residing foreigners in Turkey, services provided to foreigners by governmental and non-governmental organizations, and strengths and weaknesses of access to services will be analyzed.
|
6 | Mass flows to Turkey: Turkey's Best Practices and Leadership, Pursued Policies and A Comparative Assessment on the Output of These Policies, Reality of Burden Sharing | NATIONAL BUDGET-MINISTRY OF DEVELOPMENT | 2014 | 4 months | In the project, previous mass influxes into Turkey and policies pursued regarding the mass flows will be analyzed. Reviews will be made on burden sharing based on sample analyses. Analyses of the results and future follow ups will be assessed within the scope of this project. |
7 | A sectoral assessment of supply and demand for migrant labor in Turkey, An analysis of social and economic impact of seasonal migrant workers within the framework of temporary and circular migration | NATIONAL BUDGET-MINISTRY OF DEVELOPMENT | 2014 | 14 months | Current conditions of migrants in the labor market and demand for migrant labor in the agriculture sector will be analyzed. Social and economic impact of migrants working in agriculture in Turkey as well as the needs of the sector and seasonal migrant workers will be assessed. |
8 | Development of Protection Strategies for Persons in Need of International Protection in the Urban Context | EU-IPA | 2014 | 18 months | Establishment of an admission mechanism that will support implementation of the Law on Foreigners and International Protection in line with international standarts and EU acquis and lead the way to the development of long term asylum policies will be facilitated. |
9 | E-Establishment of the Directorate General of Migration Management | BILATERAL COOPERATION-SIDA | 2014 | 8 months | A roadmap for the legislation, strategy and organizational work flow of the Directorate General of Migration Management will be created. |
10 | Strengthening the National Asylum Decision-Making Procedures | EU-IPA | 2014 | 18 months | Within the scope of the project building an institutional asylum system which can be adapted to international developmets in line with international refugee and human rights legislation will be supported. |
11 | Supporting DGMM in Establishment of Human Rights Based Framework for Implementation of the EU-TR Readmission Agreement | BILATERAL COOPERATION-MATRA | 2014 | 12 months | By this project a comprehensive and well-operated readmission system within the frame of the implementation provisions of the TR-EU Readmission Agreement in line with national and international obligations as well as human rights and international standards will be established. |
12 | Protecting Victims of Human Trafficking | EU-IPA | 2014 | 24 months |
Awareness in identification and protection of victims of human trafficking will be raised as well as national referral mechanism will be strengthened.
Moreover capacity of 157 Helpline will be increased and technical assistance to the development of the software that aims to collect data and statistics to determine strategies against human trafficking will be provided.
|
13 | Establishment of Migration Intelligence Unit | BILATERAL COOPERATION-SWEDEN | 2014 | 12 months | This project aims to establish a Migration Intelligence Unit at DGMM. Cooperation with Swedish Migration Board regarding Voluntary Return Programs and training and management supports will be provided. |
14 | A Comprehensive Assessment of Key Trends and Sources of International Migration in Turkey | EU-IPA ESEI | 2014 | 8 months | Within the project tools and methodology to assess migration management systems, migration trends and characteristics by examination of international cooperation intiatives and regional context to provide a basis for annual migration reports of DGMM will be developed. |
15 | Silent Support Project | BILATERAL COOPERATION-SWITZERLAND | 2014 | 24 months | Within the scope of the project support to DGMM is provided for setting down migration policies from a development perspective. |